دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار

برنامه کسب و کارچیست؟ برنامه کسب و کارروش اجرای یك فعالیت تجاری در یك دوره زمانی مشخص را بیان میكند که شامل بخشهای گوناگون از جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرحدانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار|40216547|bother|دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار,پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار,روش تدوین برنامه کسب و کار,برنامه کسب و کار,کسب و کار
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

برنامه کسب و کارچیست؟

برنامه کسب و کارروش اجرای یك فعالیت تجاری در یك دوره

زمانی مشخص را بیان می‌كند که شامل بخشهای گوناگون از

جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرح می باشد

ویژگی های یك برنامه کسب و کارقابل دفاع

یك برنامه کسب و کارخوب باید دارای پیوستگی و هماهنگی در طول كل سند باشد.

بخش مالی باید منعكس‌كننده تصمیمات موجود در بخش بازاریابی و سازماندهی باشد.

اجزای اصلی برنامه کسب و کار

•صفحه جلد (Cover Page)• فهرست مطالب (Table of Contents)• خلاصه مدیریتی• شرح طرح (كسب و كار)• برنامه بازاریابی• برنامه مالی و توجیه اقتصادی• برنامه عملیاتی• برنامه سازمانی• اسناد تكمیلی و ضمیمه هافهرست مطالب یک برنامه کسب و کار•Executive Summary– Introduction – Mission Statement – Unique Features – Marketing Objectives – Expected Accomplishments – Required Capital •The Business– Purpose Statement – Description of the Business – History of the Business – Founder of the Business – Management and Operations – Regulations and Licensing Objectives

Market Analysis

Market Research

Target Market

Competition

Customer Profile

The Product

Production

Product Decisions

Inventory

Marketing

Objectives and Strategies

Unique Selling Advantage

Selling Tactics

Channels of Distribution

Pricingخلاصه مدیریتی (Executive Summery )•كوتاه•آخرین بخشی كه نوشته می‌شود•سراصل موضوع•خلاصه فعالیت‌ها•اندازه–ترجیحا دو صفحه حداكثر پنج صفحه•خلاصه مدیریتی باید:–منطقی– روشن–هیجان انگیز•خلاصه مدیریتی شبیه یك رزومه است.–اگر بتواند توجه خواننده را جلب نماید بقیه گزارش نیز خوانده خواهد شد.•خلاصه مدیریتی بیان می‌كند كه: • شما چه كسی هستید؟• راهبرد و چشم‌انداز شما چیست؟• مدل كسب و كار شما چیست؟• بازار شما چیست؟• چه قدر پول می‌خواهید و آن را چه خواهید كرد؟• مزیت‌رقابتی پایدار شما چیست؟• پتانسیل تولید درآمد برنامه کسب و کارشما چقدر است؟معرفی شركت و كسب و كار•ماموریت و چشم‌انداز•تاریخچه و مراحل رشد شركت• معرفی محصول و فنّاوری• راهبرد‌های خروج• فهرست دارایی‌های كلیدی• شرح تجهیزات و امكانات• معرفی تیم مدیریت و مشاوران حرفه‌اینمونه ای از ماموریت و چشم‌انداز سازمان

شركت تلفن و تلگراف آمریكا (AT&T):

ما نهایت سعی خود را می‌كنیم تا به بهترین شكل ممكن همه مردم دنیا را در هر كجا و در هر زمان به یكدیگر برسانیم. می‌كوشیم وسایلی را ارائه دهیم كه مردم دنیا بتوانند بسیار راحت با یكدیگر ارتباط برقرار كنند و هر نوع اطلاعات و خدماتی را مبادله نمایند .

ایده تجاری در صنایع پیشرفته

•ایده تجاری نقطه مركزی و شالوده یك برنامه کسب و کاراست. بدون داشتن یك ایده تجـاری مشخص، برنامه کسب و کارتبدیل به صفحاتی از اعداد و ارقام فاقد جذابیت برای سرمایه‌گذاران می‌شود.•تجربه نشان داده است بسیاری از كارآفرینان در ایران به ایده تجاری بسیار كم بها می‌دهند و بیشتر بر روی ظاهر برنامه کسب و کارمتمركز می‌شوند.